Semestern börjar ha effekt

 
 
Semestervecka 5 börjar och nu börjar jag känna av en viss rastlöshet. De första veckorna "försvann" i USA och sedan direkt till Göteborg, två veckor därefter med fönsterrenovering och bröllop i Umeå och allmänt slappande (jag har inte orkat eller velat göra något "väsentligt"). Men nu börjar det kännas som att jag är redo. Redo att röja litet till här hemma, träffa folk, läsa någon bok som ligger i bokhögarna (Story of Pi till exempel). Kanske till och med fundera på vad jag behöver nytt i klädväg, kanske måla om sovrumsväggarna, kanske fundera på en kortare höstresa privat?
 
Nåja. I morgon är ingen vanlig dag, utan en dag som ska firas. På onsdag har vi tänkt åka till Trosa på auktion. På torsdag har jag "jour" på jobbet, det vill säga finnas tillgänglig på telefon (men planerar att på eftermiddagen träffa min kompis och hennes nya valp...!). Och så ska jag antagligen till min mamma i helgen.
 
Och sedan är det en hel vecka kvar för trevligheter, wohooooo!!!
 
| |
#1 - - Freedomtravel:

Perfekt att semestern har effekt! Vi har bara tre veckors semester i sommar, och bara första veckan bortresta. Nu är vi hemma igen och ska förbereda flytt. Så jag undrar om vi lyckas få den där effekten i år... ;)

Svar: Flytt!?! Flytt är då något av det mest stressfulla jag varit med om (den senaste framför allt)! Köpa hus, sälja hus, röjaröjaröja (vi körde till återvinningen varje helg i fem månaders tid och ändå fick vi med oss bråte) och samtidigt jobba, sköta hem och barn och högskolestudier.
Med andra ord; semestereffekt för dig kan vara tveksamt... om du inte är mer av Superhero sort! ;)
annnne.blogg.se

#2 - - Suss:

Ganska packat schema, men ändå semester. Jag är också glad att den inte är slut riktigt än, boktraven har inte sjunkit i den takt jag vill.

Svar: Boktraven! Nääää, min står där den står (sen år tillbaka..). Just nu läster jag "The Dirt", en av böckerna om Motley Crue, för att bli klok på dotterns fascination..!
annnne.blogg.se

#3 - - Znogge:

Här återstår två veckor av ledigheten så nu ska vi göra något bra av den...

Svar: Precis!
annnne.blogg.se

Upp