Snipp och snapp och så blev det fredag igen!

Jag begriper inte hur jag för några år sedan hade tid att skriva 4-5 blogginlägg per dag, numera blir det en gång i veckan om det vill sig väl.
 
Nåväl. Vad har jag konstaterat sedan sist då?
 
Jo. Jag ska till Portugal i maj, det låter väl OK även om det inte bara blir ledighet!?!
 
Ögonfransserumet XLash fungerar på mina ögonfransar. Jag har inte mycket till fransar direkt, men de är flera mm längre än förr och definitivt mycket tätare.
 
Jag har insett vikten av igenkänning. Om man inte känner igen sig i något som sägs via flera vägar, då räcker det inte med en väg. Man kan behöva både säga, exemplifiera och visa på bild för att det ska kännas "sant". Detta låter kanske tramsigt, men jag har grunnat på det och tror att det är viktigt.
 
Jag funderar på en shoppingtur till favoritbutiken K&US på Södermalm, jag behöver ladda litet inför min vårturné. Just nu längtar jag efter riktiga vårfärger även om de inte är de som passar mig bäst. Men en kornblå kläning kunde väl passa bra tänker jag.
 
 
 
Och ute skiner solen, jag är hemma, så jag tror alldeles bestämt att jag tar och går ut!
| |
#1 - - Herta:

Jag har ju bloglovin som du vet och där ser jag när du har varit inne och åstakommit några inlägg. Kul att se dig. Jag för min del bloggar lite när jag har lust, inte så många läsare längre, några trogna liksom jag är trogna dem. Kus-klänningen tycker jag att du skall satsa på, skulle gärna vilja ha en själv, till Portugal skall jag inte i maj, däremot någonannan stans i ett nytt sammanhang. Så kan de va.

Svar: Jo, jag tar mig nog en tur till KUS endera dagen, vem vet; kanske slår jag till på två klänningar, det finns en vacker grön färg också! :)
annnne.blogg.se

#2 - - BP:

Två inlägg samma dag - rekord ju! Som du sa, jag undrar också hur du hann med så många inlägg förut. Ja, det var ju på det gamla jobbet förstås.
Men ärligt - visst var det roligare förr eller;-)

#3 - - Ullrika:

Personligen är jag glad att du inte bloggar så mycket som förr för då hann jag aldrig läsa allt. Nu hänger jag med, iaf någorlunda! :)

#4 - - Suss:

Jag vet hur du menar, det finns dagar då jag inte bloggar och då känner jag aningens panik. Sedan inser jag, att bloggen ska vara ett nöje, inte kännas som ett tvång och har jag inte tid, så har jag inte! Antar att du har det likadant?

Svar: Dåligt samvete och tvång- det var på den tiden då jag producerade 4-5 inlägg/dag, numera är det "javisstja"! Me som Beate kommenterade- det var roligare förr!
annnne.blogg.se

#5 - - Suss:

Förresten, den blå färgen är min absoluta favorit!!!

#6 - - Inga Magnusson:

Tackar! Bra att få veta att K&US har en butik på Söder. Har en favvotröja från dem o skulle gärna ha fler. Får leta upp den vid nästa besök i huvudstaden

Upp