En weekend i Syden

 
I fredags var jag på jobb i Kalmar. Flög dit kvällen före eftersom Kalmar är något av en transportiell avkrok. Mötet hölls på Törneby Herrgård var jag också övernattade. Jag har nu noll koll på Kalmar, så det blev hopp in i taxin, men när chauffören hörde destinationen fick jag veta att det var max 300 m bort. Det var inte värt att starta bilen för den sträckan och det höll jag med om. Efter avslutat jobb tog jag sedan tåget vidare mot Malmö för en helg med dottern. Mycket trevligt. Vi har hunnit prata, shoppa, äta och mysa. Och....
 
Vi gick på manikyr! Gelnaglar! Eller... De satte på toppar på naglarna så alla skulle bli jämlånga och penslade på gele uppepå, gele som skulle härda i en liten ugn. Och fy f-n vad det brände! Ingen har någonsin sagt att det faktiskt gör riktigt ont! OK, bara 8 sekunder men innan jag kom fram till att det "bara" var 8 sekunder hann jag fundera på om jag skulle avbryta. Eller näää... Det gjorde jag inte, men hett var det. Kul var det att prova på, få se hur det kommer att fungera. Och för övrigt gav även denna salong mig känslan av sweatshop, unga asiatiska personer som kunde tio ord svenska med usel arbetsmiljö med osande kemikalier och dålig ergonomi.
| |
Upp