Curling och loppis och solnedgång

 
Dotter och hennes pick-och-pack efter lång julledighet och ett gäng flyttkartonger kördes ner till Malmö igår. Hon har en liten studentlägenhet som inte borde resultera i så stort flyttlass om ett par veckor, men jag vet ju av egen erfarenhet att compact living-hem kan överraska (när vi flyttade från 75m2 sa flyttfirman att vi hade samma mängd prylar som en normalstor villa).
 
Vi hann med en sväng på second hand på eftermiddagen och det fanns en hel del intressant, men då jag inte har en inredningsplan även om jag vet vad jag tycker om, så blev det inget jag slog till på. Grämer mig litet lätt nu över några prylar.
 
Solen gick ner oerhört vackert över Rosengård medan vi diskuterade logistiken av kommande flytt och städning. För som curlande föräldrar är vi med och ordnar och donar. Kanske får vi igen det när vi ska in på hemmet.
| |
#1 - - Karl:

Här kommer ett tips på en ny hemsida där det finns fler loppisfynd - Yardsale.se

Upp